گروه آموزشی دوره دوم ابتدایی بروجن

پایه چهارم ،پنجم وششم ابتدایی

گروه آموزشی دوره دوم ابتدایی بروجن

پایه چهارم ،پنجم وششم ابتدایی

۵ مطلب در اسفند ۱۳۹۳ ثبت شده است

رتبه بندی معلمان

دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۲۸ ب.ظ

                                               رتبه بندی معلمان

 یکی از راه کارهای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اجرای طرح رتبه بندی معلمان است. طرحی که بارها از سوی مسئولین آموزش  و پرورش با عبارات پر طمطراق تکرار شده است و برخی مجلس نشینان نیز اجرای آن را راهی مناسب برای کاهش مشکلات معیشتی فرهنگیان می دانند.هر چند جزئیات این طرح و کم و کیف آن هنوز مشخص نیست ولی گمان آن می رود که اجرای این طرح فقط التیام بخش پاره ای از مشکلات عدیده پیش روی نظام تعلیم و تربیت و آن هم در برهه ای از زمان  باشد.

 طرحی که ظاهراً هدفش به راه انداختن مسابقه علمی بین فرهنگیان برای گرفتن مزد و حقوق بیشتر است که اگر این گونه باشد ماهیت آن زیر سوال رفته و جنبه ای مادی گرایانه به خود می گیرد.

از شنیده ها پیداست که برای منتفع شدن از برکات این طرح باید کتاب تالیف کرد و تحقیق نوشت و مدارج بالای علمی کسب نمود ، ولی برای آن دسته از فرهنگیانی که سال های زیادی را در آموزش و پرورش سپری نموده و دیگر رمقی برای تحقیق و تالیف ندارند چاره چیست؟! آیا نه این است که برای داشتن پرونده ای مملو از تحقیق و تالیف و ابتکار و نوآوری باید فکری آرام و جسمی توانا و بدون دغدغه مادی داشت.

 آیا بهتر آن نیست که متولیان اجرای این طرح ابتدا ساز وکارهای لازم برای این طرح ، همچون مرتفع نمودن مهم ترین مطالبه فرهنگیان یعنی معیشت و زیر ساخت های لازم را برطرف نموده و سپس به اجرای آن بیاندیشند؟

اگر این طرح تنها عده ای محدود را شامل شود در دراز مدت محکوم به شکست شده و این در حالیست که ما در آموزش و پرورش دیگر مجالی برای آزمون و خطاهای مکرر نداریم. باشد که این طرح بتواند هم به یاری تعلیم و تربیت بیاید و هم به یاری نیروی انسانی( معلمان) عظیم آن که بدنه اصلی آموزش و پرورش کشور است.

 امروز بیشترین عاملی که معلمان را در شهرهای مختلف به« تجمع سکوت » واداشته نارضایتی از وضعیت حقوقی و معیشتی  بالاخص در مقایسه با دیگر مستخدمین کشوری در ارگان های دیگر است . پس در نظر نگرفتن این خواسته برحق در اجرای رتبه بندی معلمان و منوط دانستن آن به کسب شایستگی ها و کسب امتیازات لازم  و سخت گیری های بی مورد احتمالی موجود در آن ، بار دیگر معلمان را در اراده دولت برای حل مشکلات شان با تردید دوباره همراه خواهد نمود .

کاری نکنیم که جامعه با دید تحقیر آمیز و نیازمند به فرهنگیان نگاه کند ؛ چرا که فراگیر شدن این ذهنیت در جامعه ضربات جبران ناپذیری به پیکره ی تعلیم و تربیت و آینده سازان کشورمان خواهد زد.

اگر معلمی را یک رسالت می دانیم باید دغدغه مسائل معیشتی در آن محلی از اعراب نداشته باشد( لزوم توجه دولت به بودجه آن ) و اگر آن را یک شغل و شاغلان اش را کارمندان دولت می دانیم همچون دیگر کارکنان با آن برخورد شود که در هر دو سو باز نیازمند امنیت روانی و جسمی و رعایت عدالت با توجه به حساسیت و ماهیت کار آن است.

آینده دور نیست .

قضاوت درباره ی این طرح را به شما سروران واگذار خواهیم کرد...

 و من الله التوفیق

منبع:سخن معلم

پیش نویس علوم پایه پنجم 94

شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۰۱ ب.ظ
پیش نویس تعدادی از فصل های کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی به منظور بهره برداری از نظرات معلمان محترم و علاقمندان به آموزش علوم پیرامون محتوای کتاب روی سایت قرار گرفت. از همکاران گرامی تقاضا می شود که محتوای فصل ها را بر اساس ملاک های زیر بررسی و پیشنهادهای مناسب خود را به آدرس اینترنتی زیر ارسال نمایید.

chemistry-dept@talif.sch.ir
talif@talif.sch.ir

  • اعتبار علمی
  • قابلیت اجرا در کلاس و محیط آموزشی
  • فعال بودن رویکرد آموزشی
  • روان بودن متن
  • ارتباط با زندگی
  • ارتباط با محتوای کتاب های علوم تجربی پایه هفتم و هشتم
  • تناسب با رشد ذهنی دانش آموزان

به منظور استفاده بهیه از نظرات شما عزیزان لطفا نظرات خود را تا تاریخ 20 اسفند ماه ارسال کنید.

پیش نویس ریاضی پنجم 94

شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۷:۳۷ ب.ظ

به اطلاع همکاران، صاحبنظران ، معلمان و دبیران گرامی میرساند نگاشت اولیه (غیر قابل استناد) کتاب های پایه پنجم  جهت آشنایی بیشتر همکاران با ساختار کتاب ، در دسترس عموم قرار میگیرند. لازم بذکر است این کتاب ها نسخه نهایی نمی باشند و بدلیل احتمال تغییرات، بهیچ وجه قابل استناد نیستند.

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهبود روند تالیف کتاب ها زیر  از طریق پست های الکترونیکی زیر  ارسال نمایید.

talif@talif.sch.ir و admin@talif.sch.ir


همکاران محترم پایه پنجم ابتدایی !

ریاضی پنجم را دانلود ومطالعه فرمایید .

پیش  نویس کتاب ریاضی- فصل 1- فصل 2- (16/12/93)


پیش نویس فصل کتاب علوم تجربی  (16/12/93)

اطلاعیه مهم

پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۷:۰۹ ب.ظ

1393/11/21   

  سه شنبه
 اطلاعیه مهم معاونین محترم آموزش ابتدایی استان ها در نوبت بهمن ماه 93، تکمیل فرم الف ( گزارش پیشرفت تحصیلی - تربیتی ) اختیاری است
                                                معاونین محترم آموزش ابتدایی استان ها

                            توصیه ها ی بسیار مهم درتکمیل برگ الف (گزارش پیشرفت تحصیلی   تربیتی  )

با سلام و احترام ،

 از آنجا که گزارش پیشرفت تحصیلی- تربیتی در دوره ابتدایی ) پایه اول تا ششم ، ( همان بازخورد پایانی است، بایسته است، بازخورد پایانی در ارزشیابی کیفی توصیفی ،  در راستای اهداف ارزشیابی تکوینی با رویکرد بازخورد توصیفی، طراحی و تکمیل گردد .در این خصوص با توجه اینکه معلم نمون برگ الف (گزارش پیشرفت تحصیلی ) را باید با توجه به راهنمای تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی جدید ابلاغی ، به صورت توصیفی تکمیل نماید و این توصیف، بازتاباننده ی یکی از سطوح دست یابی به اهداف کلی آن ماده درسی باشد تاهر کدام از ذینفعان (مدرسه، فراگیر و اولیا) وقتی آن را  مشاهده نمایند تصویر روشنی از عملکرد  تحصیلی - تربیتی دانش آموز دریافت نمایند نکات مهمی را جهت اجرا اعلام می دارد :

v  در نوبت بهمن ماه 93، هیچ گونه اجباری در توصیف عملکرد  مواد درسی صورت نگیرد؛ یعنی اختیاری است ومعلم آزاد باشدتا اگردروس رانخواست دقیق ودرست گزارش نویسی کندایرادی براو وارد نگردد

v    توصیه می شوداطلاع رسانی شایسته صورت گیردتا معلمین هم پایه درهر مدرسه با مشارکت وتبادل نظریکدیگرنسبت به چگونگی نگارش توصیف عملکرد  دانش آموزان اقدام نمایند .

v  مدیران مدارس با برگزاری جلسات کارگاهی در مدرسه  از همکاران معلم بخواهند گزارش های خود را در این جلسات ارائه دهند تا در یک فضای علمی- تجربی ، نقد و بررسی لازم به منظور پختگی هرچه بیشتر نگارش توصیف عملکرد معلم صورت گیرد  .

v    مدیران مدارس توجیه شوندتا فرصت مقتضی برای آموزش چگونگی تکمیل گزارشها(برای نوبت خرداد) در اختیار معلمین خود در مدرسه قرار دهند و از آنان بخواهند دراین زمینه تلاش لازم را به عمل آورند وبا مطالعه و مشورت بادبیرخانه ارزشیابی توصیفی آذربایجان غربی /مدرسان ارزشیابی منطقه ای و استانی خود نسبت به چگونگی نگارش توصیف عملکرد به خودارتقایی برسند .

v  معلمان توجیه شوند که لازم نیست در مقابل هر ماده درسی ، برای تک تک هدف ها و موضوعات، توصیف  عملکرد بنویسند، آنچه مد نظر است توصیف عملکرد کلی دانش آموز است .

v    سایت دفتر آموزش دبستانی آمادگی درج نمونه هایی از نگارش توصیفی عملکرد استان ها را جهت بهره برداری برای معلمان عزیز دارد .

دفتر آموزش دبستانی

مراحل ساخت آزمون عملکردی ونمونه ها

جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۱۶ ب.ظ

بنا به درخواست همکاران محترم در دوره ضمن خدمت بازنگری ارزشیابی کیفی توصیفی

شهرستان بروجن


نیازمندیهاجهت دانلود قرار گرفته شد .

با کلیک روی گزینه ی مورد نظر دانلود کنید .


مراحل ساخت آزمون عملکردی ونمونه ها

نمونه آزمون عملکردی ریاضی 

آزمون ریاضی

قواعد آزمون مداد کاغذی

مدادکاغذی

ریاضی عملکردی ششم


چیستس وچگونگی آزمون مداد کاغذی