طلاعیه مهم توضیح در خصوص خبر بازگشت نمره به کارنامه دانش آموزان ابتدایی
دوشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۲۰ ب.ظ
ا
ارزشیابی کیفی توصیفی الگویی است که هدف آن کمک به بهبود یادگیری و تحقق بهتر اهداف آموزشی و فراهم آوردن شواهد لازم برا ی تصمیم گیری در باره ارتقای دانش آموز است . الگویی که در آن نه صرفا به فرایندها پرداخته می شود و نه خاص به نتایج، بلکه ترکیبی از هردو هدف را ، دنبال می کند که بر این باورنیز معلم با عنایت به وظیفه ی خطیرپاسخگویی ، گزارش پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی ( پایه اول تا ششم )، یا همان بازخورد پایانی رادر دو یا سه نوبت از سال تحصیلی (دی ماه - خردادماه - در صورت لزوم شهریورماه) با توجه به تفاوت های فردی دانش آموز و با استفاده از شواهد و اطلاعات جمعآوریشده در پوشه کار و سایر مستندات مثل رویداد نگاری، دفتر مدیریت فرایندهای یادگیری و...، جهت ارائه به ذینفعان (والدین، دانشآموز و مدیریت مدرسه) تکمیل مینماید. در همین راستا طبق آخرین مصوبه یعنی سیصدو دهمین جلسه کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 23/10/93 کارنامه به شکل توصیف عملکرد (فرم الف) و مقیاسهای رتبه ای خیلی خوب، خوب، قابل قبول، نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و مجدد ( فرم ب) توصیف و گزارش خواهد شد . لذا این جمله که بازگشت نمره به کارنامه دانشآموزان ابتدایی از کجا آمده و چرا اینگونه اعلام می شود در جای خود قابل تامل است .
- ۹۴/۰۱/۲۴